Veel gestelde vragen e-mail

Hoeveel e-mailadressen kan ik bij SKV gebruiken?

Je kunt bij SKV standaard in totaal 5 e-mailadressen gebruiken. Mocht je meer dan 5 e-mailadressen nodig hebben, dan betaal je voor iedere e-mailadres € 1,25 p/mnd extra.

Wat is het verschil tussen POP3 en IMAP?

POP3

Bij POP3 wordt je mail lokaal op je eigen apparaat opgeslagen (pc/laptop/telefoon/tablet) en dus geschikt wanneer je de mail op 1 apparaat gebruikt.

Voordelen van POP3

– Ruimte blijft vrij in uw SKV mailbox

– Berichten zijn offline te lezen

Nadelen POP3

– Mail wordt niet met andere apparaten gesynchroniseerd

IMAP

Bij IMAP blijft de mail behouden op de SKV mailserver

Voordelen IMAP

– Synchroniseert met al je apparaten (in- en uitgaande mail) (pc/laptop/telefoon/tablet)

– Mail staat veilig bij SKV

– De gelezen / ongelezen status van je e-mails wordt tussen je apparaten gesynchroniseerd

Nadelen IMAP

– De opslag van je mailbox is beperkt, je dient de mail zo nu en dan op te schonen

–  Je hebt een Internetverbinding nodig voor het lezen van de mail

Ik heb problemen met het verzenden of ontvangen van de e-mail

Zie onze instructies om de instellingen van uw e-mailaccount te controleren

Wat is de grootte van mijn mailbox?

Wanneer je een @netvisit.nl mailbox hebt dan is de grootte van je mailbox 1000MB

Wanneer je nog een @kabel.netvisit.nl adres gebruikt dan is de grootte van je mailbox 50MB

Kan de grootte van mijn mailbox uitgebreid worden?

Wanneer je nog een @kabel.netvisit.nl e-mailadres gebruikt. Dan kunnen we deze overzetten naar onze nieuwe mailserver. Je postvak wordt op deze manier gratis vergroot van 50MB naar 1000MB.

De grootte van een @netvisit.nl mailbox staat momenteel vast op 1000MB en is niet uitbreidbaar.

Wat is de maximale grootte van de bijlages die ik kan vesturen?

De maximale bijlage grootte is 50 MB. Mocht je grotere bestanden willen versturen dan kun je hiervoor wetransfer.com gebruiken

Kan ik mijn e-mailadres behouden bij opzegging of overstappen?

Als je wilt overstappen naar SKV kun je je e-mailadres bij je huidige provider meestal (tijdelijk) behouden. Meer informatie over de afspraken die aanbieders hierover hebben gemaakt, vind je op:  https://coin.nl/overstappen/consumenten/e-mail-toegang

Bij opzegging van uw SKV abonnement worden uw e-mailadressen verwijderd na 1 maand na de beëindigingsdatum. Het is optioneel mogelijk om deze termijn te verlengen tot 6 maanden. Dit kan alleen binnen 14 dagen na opzegging worden aangevraagd, middels een volledig ingevuld aanvraagformulier.