Een op de drie televisies in Nederland is inmiddels verbonden met internet. 84 procent van Nederland kijkt inmiddels digitaal.

Steeds meer mensen met een smart tv kijken naar films en programma’s die aangeboden worden via internet.

Dat blijkt uit actueel onderzoek dat de Stichting Kijkonderzoek (SKO) heeft laten doen door onderzoeksbureau TNS NIPO.

Het aantal programma’s en diensten dat wordt aangeboden via internet groeit snel. Uitzending Gemist, YouTube, Netflix, Videoland Unlimited, NLziet en KIJK snoepen steeds meer kijktijd af van de traditionele tv-zenders.

Het aantal huishoudens met een Smart TV is volgens de Stichting Kijkonderzoek in een jaar tijd van 23 naar 31 procent gestegen.

Persbericht TV in Nederland 1e helft 2015

Digitale TV in 86% van de Nederlandse huishoudens. Tablet aanwezig in 60% van de huishoudens. Bijna een op de drie huishoudens heeft internettoegang via het TV-toestel. Dit blijkt uit de Media Standaard Survey (MSS) die door TNS NIPO wordt uitgevoerd in opdracht van SKO en de andere organisaties die verantwoordelijk zijn voor de belangrijkste mediabereiksonderzoeken.